VİTRAY KURABİYE


Görünüşlerinin çok şirin olduğunu düşündüğüm için uzun zamandır denemek istediğim bu kurabiyeleri nihayet bu akşam denedim. Yapımı çok kolay, görünüşlerinin albenisi oldukça fazla ve kurabiye kısmı çok leziz olsa da yemesi çok zevkli değilmiş.. Yani leziz bir kurabiye yerken, kıtır kıtır şeker yemekten hoşlanmadım açıkçası.. Ama kurabiye hamuru kesinlikle sade olarak veya arasına krema konularak sandviç kurabiye şeklinde denenebilir..
Tarif Pastacı Burcu'dan..

Malzemeler:

1 su bardağı + 1 çay bardağı un
75 gram oda sıcaklığında tereyağı
3 yemek kaşığı şeker
1 yumurta beyazı
2 yemek kaşığı portakal suyu (ben şeftali suyu kullandım)
1 avuçtan fazla renkli şeffaf şeker

Yapılışı:

İlk olarak şeker, yumurta akı ve portakal/şeftali suyunu kaşıkla iyice karıştırın. Sonra tereyağı ve unu ekleyin. (biraz daha un ilave edebilirsiniz, ama ben tam bu ölçülerde kullandım unu, tam geldi.) Hazırladığınız hamuru biraz un serptiğiniz tezgahınızda çok ince olmayacak şekilde açın. Kurabiye kalıpları ile kesin ve kestiğiniz şekilli hamurlarınızın ortasını daha küçük bir kalıpla açın. Hazır olan hamurlarınızı yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize yerleştirin ve ortalarına üçer tane küçük şeker koyun.( orjinal tarifte açtığınız delik koyduğunuz şekerden büyük olsun, eriyen şeker kurabiyelerin dışına taşmasın diye bir not vardı, gerçekten kurabiyeler pişmeden şekerler eriyor, ve kaynamaya başlıyor, soğuyunca öyle görünmüyorlar ama pişerken kabarıyorlar) 175 derecede ısıttığınız fırınınızda 15 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun..

3 yorum:

Canan dedi ki...
28 Ekim 2009 22:01

Çok cici görünüyor. ÇOCUKLAR BAYILIRLAR BÖYLE ŞEYLERE. eLLERİNE SAĞLIK.

öPTÜM
cANAN

leyya dedi ki...
29 Ekim 2009 00:35

sevgili yasemin cenkin tarifi elle yoğurularak yapılan brioche idi.benimki makineyle yoğruldu.makineyle yapacaksan benim ölçüleri kullan elde yoğurmak istersen ki hiç tavsiye etmem:))o zaman cenkin ölçüleri geçerli.ikisi biribirinden farklı tarifler,hazır makinen varken bence maceraya atılmaya gerek yok:))şimdiden afiyet olsun.selam.

yasemincelezzetler dedi ki...
30 Ekim 2009 14:08

Çok teşekkürler..

Yorum Gönder