MANTARLI TAVUK

Çok severek yediğimiz bir yemek.. Aslında görünümü çok daha güzel ama bu kez servis tabağına aceleyle koyup, fotoğrafını da aceleyle çekince istediğim görüntüyü yakalayamadım.. Tadı çok güzel olduğu için arşivimde bulunsun istedim.. Tarif portakal ağacı' ndan.. Ben yarım ölçü yaptı, küçük dikdörtgen borcama tam geldi.. Ben kendi kullandığım ölçüleri vereceğim..

Malzemeler:

1 tane soğan

2 tane biber

400 gram mantar

400 gram kadar tavuk (kuşbaşı doğranmış)

2 tane domates

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1 su bardağı kaşar peyniri

Karabiber

Tuz

Kimyon

Hazırlanışı:

Soğanı ve biberleri ince doğrayarak sıvıyağda kavurup üzerine tavukları ekleyin. Tavuklar bir süre pişince küp şeklinde doğradığınız domatesleri ve kararması için yıkayıp limonlu suda beklettiğiniz ve ince dilimlediğiniz mantarları da ekleyin. Tavuk ve mantarlar piştiğinde baharatları ekleyip fırın tepsinize alın. Rendelenmiş kaşar peynirini yemeğinizin üzerine ekleyin ve önceden ısıttığınız fırınınızda kaşar peyniri eriyip biraz kızarana kadar pişirin. ( benim zamanım olmadığı için kızarmasını bekleyemedim, kaşar peyniri eriyince hemen aldım fırından)

Afiyet olsun..

2 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...
4 Ekim 2009 15:09

Tavuğa çok düşkün değilimdir ama böyle mantar gibi leziz tatlarla buluşunca nefis oluyor helede görüntü güzelse böyle kesin yenmeli:)
ellerinize sağlık!

yasemincelezzetler dedi ki...
4 Ekim 2009 20:23

çok teşekkür ederim..

Yorum Gönder