HAVUÇLU KEK


Bu tarifimi 46. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için http://nurmutfakta.blogcu.com/ a gönderiyor, arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.
Bir süre önce havuçlu keklere takmış durumdaydım. İçinde havuç ve elma olsun istediğim için bulduğum havuçlu kek tariflerindeki havuç miktarını azaltıp yerine elma rendeleyip koyuyordum. Ama belirtilen süreden çook sonra pişiyordu keklerim, ya da dağılıyordu. Sonra elma rendesinin keki sulandırdığı için böyle olduğunu anladım. Sonraki denemelerimde elma rendesinin suyunu biraz süzüp öyle kullanmaya başladım ve istediğim sonuca ulaştım. Bu havuçlu kek denememde elmam yoktu, sadece havuç kullandım, 40 dakikada gayet güzel pişti. Havuçlu kek seviyorsanız gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.
Tarifi sanırım Pastacı Burcu'nun yaptığı bir keke yapılan yorumlar arasında bulmuştum ama tam emin değilim, nereden aldığımı yazmamışım:( Ben ekstra bir kaç malzeme ekledim ve daha önce yaptığım bir keke yorum yazan sevgili Sibel'in 'ovaleks kullanma, yerine unu koyduktan sonra yarım limon suyu içine 1 çay kaşığı karbonat koymayı dene' tavsiyesine uydum, sonuçtan memnun kaldım, kendisine teşekkür ediyorum..

Malzemeler:

3yumurta

1.5 bardak şeker

1/2 bardak sıvıyağ

2 bardak rendelenmiş havuç

1/2 bardak çekilmiş ceviz, fındık

1 limon kabuğu rendesi

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

1.5 bardak un

1 çay kaşığı tarçın

1/2 çay kaşığı muskat rendesi

1/2 limon suyu

1 çay kaşığı karbonat

Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın, sıvıyağı ekleyip çok az daha çırpın. Un, kabarma tozu, vanilya, tarçın ve muskat rendesini eleyerek ekleyip karıştırın. Rendelenmiş havuçlarınızı ve ceviz/fındığı ekleyip biraz karıştırın. En son yarım limon suyu içine 1 çay kaşığı karbonatı koyun, hemen köpürüyor zaten, o şekilde hamurunuza ilave edin ve biraz daha karıştırın. Daha önceden yağlayıp, galeta unuyla kapladığınız kek kalıbınıza hamuru boşaltın ve yine önceden 175 derecede ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 40 dakika pişirin.

Afiyet olsun..

6 yorum:

nurmutfakta dedi ki...
19 Ekim 2009 11:48

bu güzel tarifi sayfamda görmek çok sevindirdi beni katılımın için çok teşekkür ederim arkadaşım yine beklerim

Adsız dedi ki...
19 Ekim 2009 22:26

nefis kokulu keekkkk

ellerine sağlık
sevgiler

Klasik Tatlar dedi ki...
20 Ekim 2009 12:10

Blogunuz ve tarifleriniz güzel. Ellerinize sağlık, emeklerinize.

yasemincelezzetler dedi ki...
20 Ekim 2009 22:22

nurmutfakta, yeşim ve Klasik Tatlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...
24 Ekim 2009 16:51

Şuan kekim fırında ve evimin her tarafı misss gibi koktu pişmek üzere mükemmel kabardı sabırsızlanıyorum teşekkür ederim ÖPTÜM

Adsız dedi ki...
13 Kasım 2009 13:06

merhaba Yasemin
tavsiyeme uyup kekin içine karbonat katıp denemenize sayfanızda belirtmeniz beni çok onure etti.Kekiniz çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Sevgiyle kalın Sibel AFYON

Yorum Gönder