KULİÇ

Mayalı hamurları çok severim.. Hem bir şeyler yapmayı, hem de yemeyi:) Tatlı, tuzlu farketmez, her şekline bayılırım.. Bu kekler de gerçekten çok hoşuma gitti.. Yumuşacık, içi çikolatalı.. Kendimi tutmasam bir defada 4-5 tane yiyebilirim sanırım:) Mayalı tatları seviyorsanız kesinlikle tavsiye edebilirim.. Paskalya çöreğine süt ve kuru meyve (ben damla çikolata kullandım) eklenerek yapılıyor kekimiz..Tarif sahibi Miss Çilek.. Tarif için çok teşekkür ediyorum..
Bu tarifimi Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 45. hafta evsahipliğini yapan Nihal'in Mutfağı'na gönderiyor, kendisine kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler: (Ben 1/4 ölçü yaptım, 10 tane küçük kekim oldu.. Kendi yaptığım ölçüleri veriyorum)

250 gram un

1 yumurta

75 gram toz şeker

75 gram tereyağı

1 çay kaşığı mahlep

1 küçük paket damla sakızı (3 tane minik sakız var 1 pakette) (1 tatlı kaşığı kadar toz şekerle havanda ezilecek)

1/2 paket instant maya

1/4 bardak ılık su

75 ml süt

1 su bardağı kadar damla çikolata

Yapılışı:

Ben hamuru ekmek yapma makinemde hazırladım, minik muffin kağıtlarına koyup mayalandırdım ve pişirdim. Bunun için makinenin haznesine süt, su, tereyağı ve yumurtayı koyun. Üzerine şeker, mahlep, damla sakızını ilave edin. En son un ve mayayı ekleyip makineyi çalıştırın. Mayalandıktan sonra hamuru alıp içine damla çikolataları ilave edin, kalıplara koyarak 45 dakika kadar yine mayalanmaya bırakın ve 185 derecede önceden ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 15 dakika pişirin. (ben 17 dakika pişirdim)

Afiyet olsun..

2 yorum:

Unknown dedi ki...
9 Ekim 2009 16:07

Gerçekten Kuliç güzel bir lezzet ellerine sağlık canım öptüm...

yasemincelezzetler dedi ki...
11 Ekim 2009 01:25

Teşekkürler..

Yorum Gönder