JOKER KURABİYE

Tarifi Selin Çağlayan 'a ait bu kurabiyelerin yapımı basit ve orjinal tarifte söylenildiği gibi değişikliklere açık bir kurabiye. Ben fıstıklı yapmayı tercih ettim..Üzerleri biraz çatladı ama tadı gayet güzel oldu.. Ben yarım ölçü denedim ve malzemeleri kendi kullandığım şekilde vereceğim. Bu ölçülerle bir büyük fırın tepsisi kurabiyem oldu.

Malzemeler:

125 gram tereyağı
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı buğday nişastası
1 küçük yumurta
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
5 yemek kaşığı fıstık ( toz şeklinde)
1, 1/4 su bardağı un

Yapılışı:

Oda sıcaklığına gelmiş olan tereyağı, pudra şekeri, nişasta, yumurta, vanilya, fıstık ve kabartma tozunu karıştırıp, azar azar unu ilave edin. Yumuşak, ele yapışmayan bir kıvamda olması gerekiyor hamurunuzun. ( Kullandığınız un miktarı biraz artırmanız ya da azaltmanız gerekebilir bu kıvamı elde edebilmek için ) Hazırladığınız hamurunuzu 15 dakika buzdolabında bekletin. Buzdolabından çıkardığınızda fırınınızı da ısıtmaya başlayın.. Sonra hamurunuzu açarak şekilli kalıplarla kesin ve 175 derecede ısınmış olan fırınınızda 15 dakika kadar pişirin. ( ben 12 dakika pişirdim)

Afiyet olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder