LİMONLU KEK


Limonlu tatları çok seviyorum. Limonun kokusu ve aroması içine girdiği her şeyi değiştirip, son derece lezzetli hale getiriyor bence.. Özellikle salata ve mercimek çorbam bol limonlu olmalı.. Yıllar önce bir gün annemin pişirdiği ve benim tadına bayıldığım mercimek çorbasına bol limon sıkıp kendi zevkime göre hazırlamıştım. Bu kadar çok limonlu çorba nasıl oluyor acaba diye merak edip çorbamdan bir kaşık alan ablam yüzünü buruşturup, çorba mı içiyorsun, limon suyu mu, beüöö demişti:)) Limondan bahsederken birden aklıma geldi:)) Canım ablacığıma buradan kocaman sevgilerimi gönderiyorum..
Tarif klasik kek tarifi, gayet sade ve basit. Ben içine fazladan 1 çay kaşığı ovaleks ekledim sadece..

Malzemeler:

3 yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 limon kabuğu rendesi
1 limonun suyu
1 çay kaşığı ovaleks
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 su bardağı un

Yapılışı:

Yumurtalar ve şekeri beyaz bir renk alana kadar iyice çırpın. Sıvıyağ, süt, limon suyu, limon kabuğu rendesi ve ovaleksi ekleyip kısa bir süre daha çırpın. Sonra un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ilave edin ve karıştırın. Önceden 175 derecede ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 45 dakika pişirin. ( İlk kez silikon kalıp kullandım kek yaparken, kalıbı tereyağıyla yağladım ve galeta unu serptim kek hamurunu içine dökmeden, kek çok kolay bir şekilde çıktı)
Afiyet olsun..

5 yorum:

Adsız dedi ki...
15 Ekim 2009 06:01

Canım benim,ellerine sağlık...Kek muhteşem görünüyor.Eminim tadı da bir o kadar güzeldir :) ( elif76)

Safiye dedi ki...
15 Ekim 2009 09:32

ovaleks nedir acaba?

Unknown dedi ki...
15 Ekim 2009 10:36

Canım hem göze hem mideye hitap ediyor ellerine
sağlık sevgiler...

yasemincelezzetler dedi ki...
15 Ekim 2009 20:44

çok teşekkür ediyorum sevgili elif ve derya..
safiye ovaleks pasta,kek, pandispanya yapımında kullanılan macun veya köpük şeklinde olabilen bir madde.. Keklerin elastiki bir doku kazandırıyor..

Adsız dedi ki...
13 Kasım 2009 13:18

merhaba yasemin yine benim .
Sana yine acizane bir tavsiyem var.Öncelikle belirteyim kekin çok güzel bir de mandalinalı kek dener misin hakikaten süper oluyor
mandalin kabullarını minik minik doğra 1 su bardağı kadar aynı limonlu kek malzemelerinle kek harcını hazırla içine dök güzel güzel bulacağından eminim bugün içersine ben mandalina kabuğu ve yarım su bardağı nar koydum inan süper oldu vatkin varsa memneketine uğra çayın yanına sana ikram edeyim sevgilerimle Sibel AFYON

Yorum Gönder