FINDIKLI KURABİYE


Tarif Cafe Fernando 'dan.. Yani lezzeti garanti.. Çok az malzemeyle yapılmasına rağmen bereketli, tadı yerinde ve görünümü çok şirin-şık olan bu kurabiyeleri ben çok sevdim.. Fındıklı tatlardan hoşlanıyorsanız gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.

Malzemeler: (42 adet küçük kurabiye için)

1 su bardağı un

1 su bardağı fındık (1 su bardağı fındığı robotta çekin, 1/2 bardak fındık tozunuz olacaktır diyordu Cenk, ama ben 1 bardak fındığı robotta çekince yine 1 bardak fındık tozum oldu. Miktarlarla oynamak istemediğim için yarısını kullandım)

125 gram oda sıcaklığına gelmiş tereyağı

1/4 bardak şeker


Üzeri için

Çilek ve böğürtlen reçeli

Nutella

Yapılışı:

Rondoda veya havanda toz haline getirdiğiniz 1/2 bardak fındığı ve unu bir kapta karıştırın. Tereyağı ve şekeri mikserle 5 dakika kadar çırpın, un-fındık karışımını yavaş yavaş ilave edin. Hazırladığınız hamuru 30 dakika buzdolabında dinlendirin. (Bundan sonrasında orjinal tarifle benim uyguladığım tarif arasında sayı olarak bir farklılık oluştu. Tarifte 1 çay kaşığı kadar hamur alınarak 25 tane yuvarlak elde edilmesi gerektiği, daha büyük olmamasına dikkat edilmesi gerektiği belirtilmişti. Benim 1 çay kaşığıyla alıp top haline getirdiğim 42 tane kurabiyem oldu. Çok mu küçük yapıyorum diye tereddüt ettim, ama iyi ki böyle yapmışım, boyutları gayet iyi oldu.) Top haline getirdiğiniz hamurları aralarında 5 cm boşluk kalacak şekilde tepsinize dizin ve küçük parmağınızla ortalarında boşluklar oluşturun. Önceden 175 derecede ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 15 dakika pişirin. (ben 1. tepsiyi 13, 2. tepsiyi 11 dakika pişirdim) Pişen kurabiyeleriniz bir süre soğuduktan sonra, ortalarını istediğiniz çeşit reçel veya nutellayla doldurabilirsiniz.

Afiyet olsun..

4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...
23 Ekim 2009 13:14

oldukça pratikmiş ayrıca çok da güzel ellerine sağlık cnm

TAZE NANE dedi ki...
26 Ekim 2009 00:29

HER ARKADAŞLIĞIN GÖKYÜZÜNDE BİR MELEĞİ VARMIŞ.
SEVGİLER...

TAZE NANE dedi ki...
26 Ekim 2009 00:30

HER ARKADAŞLIĞIN GÖKYÜZÜNDE BİR MELEĞİ VARMIŞ.
SEVGİLER...

Canan dedi ki...
26 Ekim 2009 12:52

Çok güzel ve de lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.

Öptüm canım,
Canan

Yorum Gönder