EBRULİ ÇİKOLATALI PASTA

Çikolata Fabrikası adlı kitaptan denediğim bir tarif.. Keki iki hatta üç pata ayırıp arasına krema koysaydım eminim çok daha güzel olcaktı. Kekin tadı ve dokusunu çok beğendim, fakat küçük bir kalıp kullandığım için çok yüksek olduğundan pasta değil de kremalı kek gibiydi. Bir daha yaptığımda yine aynı boy kalıpla, az önce de söylediğim gibi kremalı olarak deneyeceğim.

Malzemeler:
3 yumurta (sarı ve beyazları ayrılmış olcak)
3/4 su bardağı sıcak koyu kahve
1 su bardağı şeker
160 gram bitter çikolata
2 yemek kaşığı kakao
1/3 su bardağı un (ben 2/3 kullandım)
1 paket kabartma tozu (tarifte yoktu, ben ne olur ne olmaz diye kullandım)
1 yemek kaşığı limon suyu (ben 2 kaşık kullandım)

Üzeri için:
80 gram bitter çikolata ( sütlü çikolata kullandım)
50 gram beyaz çikolata
2 yemek kaşığı bal (kullanmadım)
2 yemek kaşığı sıvıyağ (daha az kullandım)

Yapılışı:

Şekeri sıcak kahve ile eritin ve küçük parçalara ayırdığınız çikolatanın üzerine dökün. Karıştırarak çikolatayı eritip ılıtın. Ilıyan karışıma yumurta sarılarını tek tek ilave ederek karıştırın, un ,kabartma tozu ve kakaoyu eleyerek ilave edin. Yumurta aklarını limon suyu ile köpük haline gelinceye kadar çırpın ve fazla sönmemesine dikkat ederek çikolatalı karışıma ilave edin. (katlama yöntemi ile) önceden yağlayıp hazırladığınız kek kalıbınıza dökün ve yine önceden 170 derecede ısıttığınız fırınınızda pişirin. Üzeri için bitter çikolatayı benmari yöntemi ile eritin, az sıcıyağ ilave ederek kekinizin üzerine dökün. Beyaz çikolatayı da aynı şekilde eritin ve yine azıcık sıvıyağ ekleyin. Bitter çikolatanın üzerine aralıklarla dökün ve bir kürdan yardımıyla şekil verin.

Afiyet olsun..

10 yorum:

hdidem95 dedi ki...
3 Ekim 2009 09:54

çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

yasemincelezzetler dedi ki...
3 Ekim 2009 11:07

teşekkür ederim..

Unknown dedi ki...
3 Ekim 2009 12:27

Canım pastan süper olmuş ellerine sağlık.Bahsettiğin kitabı nerden aldın yazarsan
sevinirim.Mutlu hafta sonları öpüyorum...

yasemincelezzetler dedi ki...
3 Ekim 2009 14:29

Derya çok teşekkür ederim. Kitabı d&r dan almıştım..

Unknown dedi ki...
4 Ekim 2009 21:09

Yasemincim ,ellerine sağlık.Pastan çok ama çoooooooook güzel görünüyor.Eminim tadı da öyledir :) ( Elif76)

yasemincelezzetler dedi ki...
4 Ekim 2009 21:11

ablam çok teşekkürler.

sarımutfak-hande dedi ki...
5 Ekim 2009 12:02

tek kelimeyle süper olmuş hemde çikolatalı ımmm
nefis
ellerine sağlık
mutluhaftalar cnm

Unknown dedi ki...
5 Ekim 2009 16:38

Eğer aralarda krema da olsaymış çok daha muhteşem olacakmış kekiniz. Nefis görünüyor. Ben de bu pastanın kurabiye versiyonunu yapmıştım. Süslemeleri çok benziyor.

yasemincelezzetler dedi ki...
5 Ekim 2009 18:31

teşekkürler sarı mutfak -hande ve misketlimonu.. Çok haklısın, kesinlikle kremalı olmalı..

Adsız dedi ki...
7 Ekim 2009 09:01

pastanız çok güzel görünüyor hocam.Anneme yaptıracam ellerinize sağlık.

Yorum Gönder