YUKİ ÇORBASI ( YUVARLA,UZAT,KES,İÇ ) :)

Nasıl bir başlık bu böyle ya:)) Gökhan abi salla yuvarla yazmış çorba tarifini mailime gönderirken, ben de az kalsın kendimi tutamayıp 'rock'n'roll' çorba diyecektim :) son anda vazgeçtim :) Efendim, bu adı bilinmez, tadı mükemmel çorba sevgili Merve' ye ait. (Buradan kendisine teşekkürlerimi gönderiyorum.) Çorbanın belirli bir adı yok deyince isim bulmak bize düştü:) Tabi benden daha oturaklı, mantıklı ablacım kibarca ' kesme çorba 'diyebilirsin demişti ama ben yuki demeyi tercih ediyorum :)) Siz nasıl isterseniz öyle söyleyin, ama yapımı biraz uğraştırıcı olsa da bir kere mutlaka deneyin..

Malzemeler:

Hamuru İçin:

3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar su

Çorbası İçin:

1 adet tavuk but
1 adet tavuk göğüs
1 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı haşlanmış nohut

Yapılışı:

Un , tuz ve suyla sert bir hamur yoğurun. Hamurdan küçük küçük parçalar kopartın.


Tezgah veya masanın üzerinde elinizle yuvarlayarak uzun ince hamur parçaları elde edin. Ya da herhangi bir zemin üzerine koymadan iki eliniz arasında yuvarlayarak da aynı şekli verebilirsiniz.



















Hamurları yuvarlarken ellerinizi hafif ıslatırsanız daha kolay yapabilirsiniz. (Ben asla bu kadar uzatamam herhalde. Bu uzuuuuun hamur Merve' nin marifetli ellerinden çıkma )











Bu uzattığınız hamur parçalarını ( birbirine yapışmaması için )unlu bir tepsiye koyun. Tüm hamuru bu şekli vererek bitirin.


















Tepsiden aldığınız hamurları bir kesme tahtasının üzerine koyup küçük küçük kesin.


Çorbası için tavukları haşlayın. Bir tencereye haşlanan tavukların suyunu koyup ,üzerine ( yarı yarıya) su ekleyin. Bir kaşık salça ve tuz ilave edin. Su kaynayınca, fazla unu gitsin diye kestiğiniz hamurları / makarnaları elekten geçirip suya atın. Haşlanmış nohutları da ekleyip koyu kıvamlı bir çorba şeklinde pişirin. ( Makarnalar suyun dibine çökmeye başlayınca piştiği anlaşılır.)
Çorbayı servis tabağına alın , üzerine kırmızı biberli tereyağı gezdirin. ( İsterseniz haşlanan tavukları tavada hafifçe kızartıp çorbaya ilave edebilirsiniz. )
Afiyet olsun..

3 yorum:

beste dedi ki...
6 Eylül 2009 18:53

matrak bir corba bu yapilisi gibi adi da eglenceli :)

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...
7 Eylül 2009 12:09

Ben bu kadar uğraşamazdım.Ama yaparsanız içerim:)

yasemincelezzetler dedi ki...
7 Eylül 2009 14:40

Haklısın beste bonnard yapılışı da eğlenceli, ama ortam kalabalık olursa :)
Kitchen Sweet Kitchen ne demek, tabi yaparım:)

Yorum Gönder