GÜLLAÇ


Ramazan ayı güllaçsız olur mu? Olmaz değil mi? Bence de:) Çok severek yediğim tatlılardan biridir güllaç, gerçi ben bütün tatlıları çok severek yerim:) Hem basit, hem leziz.. Daha ne olsun..
( Ramazan ayı bitmeden bir de muhallebili güllaç yapmaya çalışacağım. Geçen sene yapmış ve doğal olarak onu da çok sevmiştim :))
Malzemeler:
1 litre süt
350 gram şeker
4 yaprak güllaç
Yapılışı:
Sü ve şekeri bir tencereye koyarak karıştırın ve kaynayınca ocaktan alıp ılınmaya bırakın.
Güllacın bir yaprağını alın ve kabınıza uygun şekilde kırarak yerleştirin. (Ben az miktarda yaptığım güllacım için küçük boy dikdörtgen borcam kullandım.) Bu aşamada güllaç yaprağının parlak yüzeyinin üstte olmasına dikkat edin. Ilınmış olan sütten kepçe ile alarak güllacın tüm yüzeyine dikkatlice dökün. Bir kat güllaç, bir kat süt olacak şekilde devam edin. Soğuması için buzdolabına alın. Servis esnasında üzerini fındık / fıstık içi / ceviz / kiraz şekerlemesi ile süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun..

4 yorum:

hdidem95 dedi ki...
5 Eylül 2009 13:05

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor sevgiler

yasemincelezzetler dedi ki...
5 Eylül 2009 19:05

teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...
6 Eylül 2009 00:09

Güllaca ben de bayılırım.Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.Sunum harika olmuş.Sanırım bardakla kesmişsiniz.Bir dahaki güllacımda kesinlikle bunu deneyeceğim.:)( Elif 76)

yasemincelezzetler dedi ki...
6 Eylül 2009 18:19

Teşekkür ederim Elifcim. Güllacımı küçük bir kaseyle kestim, ama senin söylediğin gibi bardakla da olabilir.

Yorum Gönder