BAYRAMLIK ÇİKOLATALAR


Bugün birdenbire çikolata yapmak geldi aklıma. 'Neden kendim bayramlık çikolata yapmıyorum ki?' dedim ve elimdeki çikolata ve kalıplarla deneme amaçlı az miktarda fındıklı çikolata yaptım. Aslında bayramda bize kimse gelmez, çünkü birinci günü Denizli'deki büyüklerimizin ziyaretini bitirdikten sonra Afyon'a gideriz, annemlere.. Bu yüzden bu çikolataları da güzel olursa hediye ederim düşüncesiyle yaptım. Çok hoşuma gittikleri için akşama çikolata stoğumu yapıp kayınvalidemlere ve annemlere götüreceğim hediye olarak..

Malzemeler:

İstediğiniz renk ve miktarda çikolata
Ben 160 gram sütlü çikolata
80 gram bitter çikolata
60 gram kadar beyaz çikolata kullandım
İçine koymak için bütün fındık

Yapılışı:
Çoook kolay aslında çikolataların yapımı. Çikolatanızı benmari usulü eritin. Silkon kalıbınıza 1 tatlı kaşığı kadar erimiş çikolata koyup üzerine bir fındık yerleştirin. Sonra 1 kaşık daha çikolata koyarak fındığın üzerini kapatın. Buzlukta bir kaç saat donmasını bekledikten sonra çikolatalarınız ikram edilmeye hazır..
(ben bu kez tavlama olayını yapmadım, sadece eritip azıcık soğumasını bekledikten sonra kullandım çikolatalarımı)
Afiyet olsun..

3 yorum:

bir dilim bir tutam dedi ki...
19 Eylül 2009 00:10

Eh ben geldim ve bir tane aldim gidiyorum....Hmmm ellerine saglik.Cok ama cok güzel olmuslar....Bayramin kutlu olsun.

buzlubadem dedi ki...
19 Eylül 2009 07:16

Çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık.
Ben de annem ve kayınvalidem için yapıyordum, bu bayram kendimize de ayırdım ilk defa.

sevimin sayfasi dedi ki...
21 Eylül 2009 12:21

RAMAZAN BAYRAMINI DOYA DOYA YASAYALIM. HAYIRLI BAYRAMLAR! HER SEYE KADIR OLAN YUCE ALLAH, BIZLERI, DOGRU YOLDAN VE SEVDIKLERIMIZDEN AYIRMASIN! HAYIRLI VE BEREKETLI RAMAZAN BAYRAMLARI DILEGIYLE.
SEVIM

Yorum Gönder