FIRINDA LEVREK


Balığa dokunmak neden bu kadar zor ki?? Temizlenmiş balığı yıkamaktan bile hoşlanmıyorum -elimde eldivenlerimin olmasına rağmen.. Ama oğlum balığı seviyor diye hayatımda ikinci defa balık pişirdim.. Pişirme öncesi hazırlık hariç gayet kolay ve lezzetli bir yemek.. Tarif Portakal Ağacı'ndan.. Ben kendi yaptığım ölçülere göre veriyorum malzemeleri.

Malzemeler:

3 tane levrek

2 tane soğan

4 tane patates

Tane karabiber

Defne yaprağı

1 tane limon

Zeytinyağı

Tuz


Yapılışı:

Temizlenmiş levrekleri iyice yıkayın ve pişireceğiniz zamana kadar bir kaç saat bol tuzlu suda bekletin. Pişireceğiniz zaman patates ve soğanları halka halka kesin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize biraz patates, soğan dizip üstüne balıkları yerleştirin. Kalan patates ve soğan halkalarını, yine halka şeklinde dilimlenmiş limonları, karabiber ve defne yapraklarını da tepsiye dizin. Az zeytinyağı ve tuz ilavesinden sonra tepsinizi alüminyum folyo ile kaplayıp önceden 200 derecede ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 1 saat pişirin. Tarifte balıkların kızarması için son 5-10 dakikada tepsinin üzerini açın diyordu, ben ilk yarım saaten sonra aldım alüminyum folyoyu. Sonuç gayet güzeldi..

Afiyet olsun..


0 yorum:

Yorum Gönder