RAMAZAN PİDESİ

Ekmeğin her çeşidini çok severim hele pideye bayılırım. Yaptığım bu pidenin de tadını çok beğendim. Bu akşam pidemi kendim yapayım diyorsanız rahatlıkla deneyebileceğiniz bu tarif çok severek takip ettiğim sitelerden bir tanesi olan Acemi Şef'ten..

Malzemeler:
3 su bardağı+2 dolu çorba kaşığı un
2 çay kaşığı tuz
4 çay kaşığı instant maya
1,5 su bardağı ılık su

Üzeri için:

1 yumurta sarısı+1 çorba kaşığı sıvı yağ
Susam, çörekotu

Yapılışı:

Ben pidemi ekmek yapma makinemde yaptım. Siz de makine kullanacaksanız önce sıvı sonra kuru malzemeleri koyarak hamur yapma programını çalıştırın. Elinizde yapacaksanız tüm hamur malzemelerini kullanarak yumuşak, biraz ele yapışan bir hamur hazırlayıp bir saat kadar mayalanmaya bırakın. Süre sonunda mayalanan hamurunuzu biraz daha yoğurarak gazını alın. Bu aşamada da ele yapışan bir hamur oluyor. Unladığınız fırın tepsinize koyduğunuz hamurun üzerini de unlayarak elinizle bastırın ve yuvarlak pide şekline getirin. Üzerinin şeklini bir kaşığın yardımıyla yaptım ben, siz elinizle veya bir bıçak yardımıyla da yapabilirsiniz. En son üzerine sıvıyağ - yumurta sarısı karışımını sürüp, susam ve çörekotuyla süsleyin. 1 saat kadar daha mayalanmasını bekleyip önceden 200 derecede ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 20 dakika, üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun..

3 yorum:

Adsız dedi ki...
5 Eylül 2009 12:35

mis gibi de kokar evin içi ne güzelll

ellerine sağlık
sevgiler

serap dedi ki...
5 Eylül 2009 15:22

merhaba pideyi dün akşam için yaptım harika oldu

yasemincelezzetler dedi ki...
5 Eylül 2009 19:07

teşekkürler Yeşim..
Pideyi beğenmene çok sevindim Afiyet olsun Serap..

Yorum Gönder