ÇİKOLATA KAPLAMALI KURABİYE


Bu tarifimi de yine Renkli Kurabiyeler'in düzenlediği Canım Çekti etkinliğine gönderiyorum..

Tarif Berrin Gürcan'ın Çikolata Fabrikası'ndan..

( Ben yarım ölçü yaptım, 24 tane kurabiyem oldu )

Malzemeler:
125 gram oda sıcaklığında tereyağı
1 yumurta
2/3 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 su bardağı nişasta
1 yemek kaşığı kakao
40 gram bitter çikolata
1 paket kabartma tozu
Üzeri için:
80 gram bitter çikolata
Yapılışı:
Çikolatayı benmaride eritip ılıtın. Şeker ve tereyağını hafifçe kabarana kadar çırpın. Ilınan çikolatayı bu karışıma ilave edip karıştırın. Yumurtayı ilave edip çırpın. Un, nişasta, kabartma tozu ve kakaoyu eleyerek ilave edin ve karıştırın. Kurabiye hamurunu küçük kek kalıplarına paylaştırıp hafifçe bastırın. (Ben 15li silikon kurabiye-kek kalıplarımı kullandım.) Önceden 175 derecede ısıtılmış fırınınızda yaklaşık 15-20 dakika pişirin. Çikolatayı eritin ve soğuyan kurabiyelerinizin üzerini çikolataya batırın.
Afiyet olsun..

3 yorum:

Alime dedi ki...
15 Eylül 2009 08:07

kurabiyeler harika görünüyor ellerine sağlık..

sevimin sayfasi dedi ki...
15 Eylül 2009 19:37

kurabiyeler harika görünüyor
ellerine saglik,
DERTLERIMIZ KUM TANESI KADAR KUCUK, SEVINCLERIMIZ NISAN YAGMURLARI KADAR BOL OLSUN. BU MUBAREK GUNDE SIZINDE HEYBENIZ SEVAPLA DOLSUN. DUALARINIZ KABUL OLSUN.

yasemincelezzetler dedi ki...
16 Eylül 2009 21:39

Teşekkürler Alime..
Sevimin Sayfası teşekkürler, dualarınız için de ayrıca teşekkürler, Amin..

Yorum Gönder