AVŞAR GEZİMİZ VE %100 ORGANİK MAHSULLERİMİZ


Pazar günü köyümüze gittik. (aslında itiraf edeyim eşimin köyü:)) Karahöyük Avşarı'na.. Benim annem babam da köyde doğmuşlar, ama babam küçükken Afyon'a yerleşmiş dedem, diğer dedem de annem evlenip Afyon'a gidince onun arkasından gelmiş yerleşmiş Afyon'a. Küçüklüğümde bir kaç kez gittiğimi hatırlıyorum babamın köyüne, ama hayal meyal.. Annemin köyüne de giderdik arada, bir kaç saatliğine ziyaret ederdik akrabalarını.. O kadar.. Evlendikten sonra babamın (kayınpederimin) köy, toprak, ağaç, bitki sevgisi sayesinde biz de gitmeye başladık köye.. İlk zamanlar daha çok bayramlarda gitmeye çalışıyorduk.Şimdi Pazar günleri de gidiyoruz.. Avşar'da Ramazan ve Kurban Bayramlarının 2. günü SIYRAT yapılır, tüm köy halkı ve oradan göçmüş olanlar köyde toplanır, öğle namazından sonra da bütün erkekler okul bahçesinde toplanırlar ve herkesin evinden getirmiş olduğu yiyecekleri birlikte yerler..
Birde Iscak Tepesi'nde meşhur bir salıncakları vardır, upuzun bir ağaca kurulur ve binmesi cesaret ister. Binen kişi, iki kişi tarafından ellerindeki kalın halatla sallanır..
Bayramın hâlâ bayram gibi yaşandığı bir yer Avşar..
Neyse konumuza döneyim ben.. Babam söylediğim gibi hayvanıyla, bitkisiyle doğayı çok seven birisidir, ve kışın sonu, ilkbaharın başı gibi her haftasonu köye gider ve tarlalarıyla ilgilenir, ekim-dikim yapar.. Biz de yazın onun sayesinde hormonsuz sebze-meyva yiyebiliriz.. Bu konuda -en azından yazın- hormonsuz bir şeyler yiyebildiğimiz için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum.. Bu yaz hiç domates, biber , üzüm almadım.. Şimdi cevizler de oldu ki bu benim bayramım.. Taze cevize bayılıyorum.. Dün bir kaç ağaçtan topladık ceviz, ama çoğunu kuşlar oyup yemiş.. Hain kuşlar:)

Eşim rahmetli dedesinin evindeki çook yaşlı bir ceviz ağacından ceviz toplarken..


Tam olmamış narlar..


Tütün çiçeği.. (bizim değil, komşu tarladan çekti eşim fotoğrafı)


Kavun..

Kabak ve kendinden büyük çiçeği. ( Haftaya pekmez yapmaya gideceğiz büyük ihtimalle, o zaman kabak çiçeklerini de toplayıp dolma yapmak istiyorum.. Bakalım..)
Domatesler..

Biberler..

Cevizler..( O kadar gittim, topladım ama şu an dişim acayip ağrıyor, dokunamıyorum bile..)

Avşar'ın meeeşşşhuuuur Pembe Gemre'si..

Bu da dalında PEMBE GEMRE..

3 yorum:

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...
29 Eylül 2009 08:30

Organik yani yüzde yüz ilaçsız hormonsuz.Ben böyle anlıyorum:)Afiyetle yiyin:)

yasemincelezzetler dedi ki...
29 Eylül 2009 10:19

Evet yüzde yüz ilaçsız ve hormonsuz. Hatta elmalarımız bunlara ek olarak bir de yüzde yüz kurtluydu:) Teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...
7 Ekim 2009 14:32

teşekkürler sözer ailesi by musty

Yorum Gönder