LİMONLU VE HİNDİSTAN CEVİZLİ CHEESECAKE


Uzun zamandır canımın çektiği ve denemek istediğim bu tarifi Renkli Kurabiyeler'in düzenlediği Canım Çekti etkinliğine gönderiyor ve kendisine kolaylıklar diliyorum. Tarifim Lezzet Dergisi Mayıs 2009 sayısından.. Tarifin sahibi Ufuk Sıtkı'ya teşekkür ediyorum..

(Şu anda saat geceyarısı 01:30. İnternet bir haftadır beni deli ediyor, hiç bir şey yapamıyorum, inanılmaz yavaş, çektiğim fotoğrafları yükleyemiyorum. Birazdan tekrar deneyeceğim, sanki biraz hızlanmış gibi şimdi, umarım yükleyebilirim fotoğrafları.. Tarifi dergiden aynen aktarıyorum..)

Malzemeler:

Tabanı için:

1.5 paket kepekli bisküvi

100 gram tereyağı

Üzeri için:

800 gram krem peynir

1.5 su bardağı toz şeker

1 limonun rendelenmiş kabuğu

3 yumurta

200 gram krema

1 yemek kaşığı un

1 paket vanilya

3 yemek kaşığı limon suyu

2 yemek kaşığı hindistan cevizi


Yapılışı:

Fırını 180 dereceye ayarlayın. 20 cm'lik (ben 23 cm'lik kalıp kullandım) kelepçeli kek kalıbına yağlı kağıt serin.

Taban için bisküviler ve eritilmiş tereyağını mutfak robotundan geçirin. Hamur haline gelen karışımı kelepçeli kalıba bastırarak yayın ve buzdolabında beklemeye alın. Krem peynir ve şekeri mikserle çırpın. Bu karışıma sırasıyla krema, limon kabuğu, limon suyu, vanilya ve unu ilave ederek tekrar çırpın. Son olarak karışıma yumurtaları tek tek ekleyip fazla çırpmadan karıştırın. En son hindistan cevizini ilave edip tekrar karıştırın. Buzdolabından aldığınız bisküvili tabanın üzerine peynirli kremayı aktarın. Cheesecake'in çatlamaması için kalıbın alt tarafını su geçirmeyecek şekilde alüminyum folyo ile kapladıktan sonra içi su dolu ısıya dayanıklı minik bir tepsiye yerleştirerek fırına verip pişirin. Fırın kapağını yarım açarak içinde soğumasını bekleyip buzdolabına alın. Bir gece buzdolabında beklettikten sonra kenarlarını hindistan cevizi, üzerini krema, limon dilimleri ve rendelenmiş beyaz çikolatayla süsleyerek servis yapın.

Afiyet olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder