YABAN MERSİNLİ MUFFIN


İlk olarak bu tarifimi 49. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için sevgili gelinimiz:), kardeşimiz ve tabi ki arkadaşım Alime'ye gönderiyor, bol katılımlı bir etkinlik olmasını diliyorum..
Yaban mersinini geçen sene de bir muffin tarifinde denemiştim ama çok da hoşuma gitmemişti, bu kez yine muffin olarak ama güvendiğim bir tarifle tekrar denemek istedim ve pastacı Burcu'nun vişneli çikolatalı küçük keklerinin tarifini seçtim. Bu tarif zaten daha önce denediğim damla çikolatalı muffin tarifiyle de aynı (kakao hariç) Benim çok hoşuma gitti.. Aslında vişnelisini de denedim ama Servet yerken yüzünü buruşturup çok ekşi bulduğunu söyleyince yazmaktan vazgeçtim:) Halbuki ben onu da beğenmiştim:)

Malzemeler:

2 tane yumurta
4 kahve fincanı toz şeker
2 kahve fincanı yoğurt
2 kahve fincanı sıvı yağ
6 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya (ben ekledim)
1 çay kaşığı tarçın (ben ekledim)
100 gr irice kesilmiş bitter çikolata
1 su bardağı kurutulmuş yaban mersini

Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri mikserle iyice çırpın, yoğurt ve sıvı yağı ekleyerek çok az daha çırpın. Un, kabartma tozu, vanilya ve tarçını eleyerek karışıma ekleyin ve karışana kadar yine çırpın, çikolata ve yaban mersinlerini de ilave edip karıştırın ve muffin kalıbınıza/kağıtlarınıza paylaştırın. ( Benim kağıtlarım bu kez küçüktü, 19 muffinim oldu ) 170 derecede önceden ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 20 dakika pişirin.

Afiyet olsun..


13 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...
8 Aralık 2009 14:22

yasemincim ellerine saglık harika olmuş..

balböcükleri dedi ki...
8 Aralık 2009 14:37

benden sımsıcak bir merhaba ne lezzetli bir blog:)ellerine sağlık yazışmak dileğiyle

kalpkurabiye dedi ki...
8 Aralık 2009 16:46

ellerinize sağlıkkk :)) çok mükemmel bir görüntüü:))

Alime dedi ki...
8 Aralık 2009 18:24

Yasemincim tarifini aldım :) teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...
8 Aralık 2009 21:52

Teyzecim , çok güzel görünüyor , ellerine sağlık :)( Ece-Özge)

Adsız dedi ki...
8 Aralık 2009 21:52

Canım benim , ellerine sağlık ,harika görünüyor :) ( elif76)

sarımutfak-hande dedi ki...
9 Aralık 2009 13:26

evdeki yabanmersinlerini değerlendireyim bende
ellerine sağlık canım nefis olmuşlar

Unknown dedi ki...
9 Aralık 2009 14:54

Ellerine sağlık Yasemin'ciğim. Trabzon'dan gelen yabanmersinlerimle deneyeceğim bu tarifi. Sevgiler..

Unknown dedi ki...
9 Aralık 2009 19:10

ellerinize saglik nefis görünüyor

Sevil Şahin dedi ki...
10 Aralık 2009 14:44

Becerikli Arkadaşım Merhaba ;
http://birseninmutfagi.com
Ve
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında KEK YARIŞMASI yapılacaktır.
Yapmış olduğunuz kekleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlamanız şarttır.Kekinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.
16 ocak 2010 - 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.
1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.
Ayrıntı için http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ tıklayınız.....
Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR....

pelince dedi ki...
12 Aralık 2009 11:07

Çayımın yanına alıyorum hemen :) ellerine sağlık...

sevgi dedi ki...
12 Aralık 2009 15:55

Kekin en güzel hali bence. Harika olmuş ellerine sağlık. Bu güzel tarifle takip listeme alındın.

TAZE NANE dedi ki...
15 Aralık 2009 13:11

3-5 tane yesem yok kesmez beni.

Yorum Gönder