ÇAM AĞACI KEKLERİ


Bir Dilim Bir Tutam adresinde gördüğüm an kesinlikle denemeliyim dediğim bir kek.. Görünüşüne bayıldım, tam değişik bir sunum arayanlara göre.. Pandispanyası da söylediği gibi yumuşacık.. Arkadaşıma tarif için çok teşekkür ediyorum.

Malzemeler:

3 yumurta
75 gram şeker
25 gram nişasta ( 1 tepeleme yemek kaşığı )
25 gram un ( 1 tepeleme yemek kaşığı )
100 gram ince çekilmiş badem

Üzeri için:

150 gram pudra şekeri
200 gram beyaz çikolata
150 gram çekilmiş antep fıstığı
1/2 limon suyu
Yağlı fırın kağıdı
10-12 tane ataç

Yapılışı:

İlk olarak kalıplarınızı hazırlayın. Bunun için yağlı fırın kağıdı üzerine çay fincanı tabağı ile bir daire çizin ve bu daireyi kesin. Dairenin bir tarafından ortaya kadar kesip bir ataçla tutturun ve bir kahve fincanının içine koyun. Diğer kalıplar için de aynı işlemleri tekrarlayın.
Yumurta beyazlarını bir fiske tuz ile çırpmaya başlayın. Sonrasında şekeri yavaş yavaş ilave ederek kar gibi oluncaya kadar çırpın. Yumurta sarılarını ayrı bir kapta çırpın, badem, un ve nişasta ile birlikte kar haline gelmiş yumurta beyazına ilave edin ve tahta bir kaşıkla aynı yöne doğru karıştırarak homojen bir görüntü elde edin. Hazırladığınız kalıpların içine bu karışımdan koyun, üstte biraz boşluk kalmasına dikkat edin. Önceden 175 derecede ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 15 / 20 dakika kadar pişirin. Orjinal tarifte de söylenildiği gibi fincanlara hiç bir şey olmuyor, korkmayın..
Kekleriniz fırından çıkınca beyaz çikolatayı benmari usulü eritin ve keklerin altında 1 cm kadar boşluk bırakmaya dikkat ederek fırça yardımıyla keklerinize sürün. Sonra bir tabağa koyduğunuz çekilmiş fıstık üzerinde çevirerek her yerini fıstığa bulayın. Pudra şekeri ve limon suyunu karıştırarak glazürünüzü hazırlayın. Bu aşamada glazür bana çok ekşi geldiği için artan erimiş beyaz çikolatayı da ilave ettim, kıvamı koyu olunca biraz da süt ekledim. Ama bence hoş bir tadı oldu. Glazürünüzden çam ağaçlarının tepelerine birer kaşık dökün ve en son olarak kar görüntüsü vermesi için pudra şekeri eleyin..

Afiyet olsun.

13 yorum:

Unknown dedi ki...
18 Aralık 2009 15:43

Bayılmıştım Bir dilim bir tutam yaptığında. Şimdi yine vuruldum bu keklere. Harika yapmışsın Yasemin, ellerine sağlık. Acaba keklerin altını oyup biraz da kremasını fazla yapıp o boşluğa krema doldursak nasıl olur ki?

Sevil Şahin dedi ki...
18 Aralık 2009 16:39

evet bende yapıcam bu keklerden kızımın okulu için inş.
harika olmuş ellerine saglık canım
sevgiler

Adsız dedi ki...
18 Aralık 2009 16:49

Teyze ; ben,annem,babam,Korhan amcam çok beğendik!Çok güzel olmuşlar :) ( Ece)

Adsız dedi ki...
18 Aralık 2009 16:57

Kesinlikle söyleyebilirim ki şimdiye kadar gördüğüm en güzel kekler bunlar.Muhteşem olmuşlar.Misafirler için harika bir sunum ;çocukların ise bayılarak yiyeceği enfes bir tat ve hayran olacakları bir görüntü bence. Bunları görüp de yemeyecek çocuk düşünemiyorum.(Küçük kızım görür görmez"Anne biz de yapalım!"dedi.Malzemeleri tamamlar tamamlamaz yapacağım inşallah...)Ellerine ,emeğine sağlık canım :)( elif76)

bir dilim bir tutam dedi ki...
18 Aralık 2009 16:58

YASEMINCIGIM ELLERINE SAGLIK COK GÜZEL OLMUSLAR;
PUDRA SEKERINI LIMON YERINE SU VEYA MEYVA SUYU ILEDE HAZIRLAYABILIRSIN...SEVGILER

susamcorekotuFeriha dedi ki...
18 Aralık 2009 17:52

harika çam ağaçlarına kar yağmış:)))

emine dedi ki...
18 Aralık 2009 21:42

Tek kelimeyle süper olmuş Yasemin ablacığım! ilk görüşmemizde istiyorum:)
Emine

Küçük Sofra dedi ki...
18 Aralık 2009 22:26

Ellerine sağlık müthiş görünüyorlar ama ben şekil vermeyi hiç beceremiyorum. Kalıplarım da yok :) Ben normal keklerle idare edeceğim herhalde...

paşakızı mutfakta dedi ki...
19 Aralık 2009 11:37

Canım harika..Elleine sağlık..

Disalce dedi ki...
19 Aralık 2009 11:47

çok güzel olmuş..ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...
19 Aralık 2009 11:48

CANIM BENİM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR TAM YENİ YIL HAZIRLIĞI İÇİN UYGUN BİR TARİF ELLERİNE SAĞLIK BENDE YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUM SEVİNÇ YENGEN

Unknown dedi ki...
19 Aralık 2009 12:22

Canım harika olmuşlar bende deniycem ellerine sağlık Serap'cım bir harika zaten öpüyorum...

sarımutfak-hande dedi ki...
24 Aralık 2009 13:36

ımmmm harika bunlar ayol bayıldım ellerine sağlık canım

Yorum Gönder