BRIOCHE


Sevgili
Leyya'nın sitesinde görüp denediğim ve çok beğendiğimiz bir ekmek tarifi.. Tereyağı tadı ve kokusundan hoşlanıyorsanız tam size göre bir tarif.. Tarif için çok teşekkürler..

Malzemeler:

60 ml süt
3 yumurta
140 gr tereyağı ( ben 2. kez yaptığımda biraz azalttım miktarı)
1,5 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı şeker
430 gr un
1 paket instant maya

Yapılışı:

Malzemeleri sırasıyla makinenize koyun, yalnız mayayı eklemek için, unun yarısından fazlasını makineye koyduktan sonra mayayı ilave edin ve kalan unla mayanın üzerini kapatın, ya da unun tamamını koyduktan sonra unda küçük bir oyuk açın ve mayayı oraya koyup üzerini kapatın. Makinenizin 3 saat 50 dakikalık programını seçin (ben 2. yapışımda bu ayrıntıyı unutup 3 saatlik programda pişirdim, ilk yaptığımdan çok da farklı olmadı sanki). Bir de ekmek rengini açık olarak seçtim çünkü ilk yaptığımda renk olarak orta yı seçmiştim, bana biraz fazla kızarmış geldi..

Afiyet olsun..

3 yorum:

leyya dedi ki...
1 Aralık 2009 23:20

mmmm.özlemişim beaah:))

sarımutfak-hande dedi ki...
2 Aralık 2009 10:23

aman allahım süper bir görüntü ellerine sağlık

meryem dedi ki...
18 Ocak 2012 09:58

ben bunu elde yapıcam acaba olurmu ve nasıl bir kalıpta yapabilirim

Yorum Gönder