BOL ÇİKOLATALI MUFFIN


Bu keki ilk ne zaman yaptım hatırlamıyorum ama oldukça uzun bir süre önceydi.. O günden sonra öyle çok yaptım ki, çünkü, hem ben hem de tadan herkes çok sevdi bu keki, hem de çooooook.. O kadar güzel bir tadı ve dokusu var ki.. Kesinlikle yemeye doyamadığım bir kek.. Çikolatalı tatlardan hoşlanıyorsanız mutlaka deneyin, vazgeçemeyeceğiniz bir kek olacağına eminim.. Tarif için Pastacı Burcu'ya çok teşekkür ediyorum.. O kek olarak yapmış ama ben özellikle bu keki mutlaka muffin olarak yapıyorum..

Malzemeler:

100 gram bitter çikolata (benmari usulü eritilecek)
4 yumurta (oda sıcaklığında)
1 su bardağı şeker
1 su bardağından bir parmak az un ( 1 su bardağı kullanıyorum ben)
1/2 su bardağı su (kullanmıyorum)
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket krema

Yapılışı:

İlk olarak çikolatayı benmari usulü eritip ılınmaya bırakın. Oda ısısına gelmiş 4 yumurta ve şekeri mikserle köpük köpük olana kadar çırpıp ılınmış çikolatayı ilave edin. Karışıncaya kadar tekrar çırpın ve un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek bu karışıma ilave edin. En son olarak kremayı da ekleyip çırpın ve muffin kalıplarınıza/ kağıtlarınıza paylaştırın. Kalıpların yaklaşık 3/4 ünü doldurun ve önceden 170 derecede ısınmış fırınınızda yaklaşık 20 dakika pişirin. ( benim muffin kağıtlarım biraz büyüktü, bu ölçülerle 15 muffin elde ettim, 18 dakika pişirdim)

Afiyet olsun.

10 yorum:

Unknown dedi ki...
5 Aralık 2009 01:00

Canım harika görünüyor kekler bol çikolatalı ellerine sğlık kocaman öpüyorum mutlu hafta sonları...

kalpkurabiye dedi ki...
5 Aralık 2009 12:35

nmerhabalar yorumun için teşekkür ederim canımm sevgiler.. görüşmek dileği ile..

Adsız dedi ki...
7 Aralık 2009 12:16

Harika görünüyorlar, ellerine saglik. Iyi haftalar diliyorum.

hdidem95 dedi ki...
7 Aralık 2009 12:46

BAYILIRIM ÇİKOLATAYA VE ONUNLA YAPILAN TATLARA ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLER

Unknown dedi ki...
7 Aralık 2009 16:13

Birkaç gün arayla benzer tarifleri yapmışız Yasemin'ciğim. Muffin'ler nefis görünüyor. Dışı kıtır içi yumuşacık sanki. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...
7 Aralık 2009 20:05

bol cikolatali bol lezzetli bir tad olmali
harika gorunuyorlar
ellerine emegines aglik canim...
afiyetle...

www.yenitadlar.blogcu.com

Sevil Şahin dedi ki...
8 Aralık 2009 09:30

çok harika olmuş ellerine saglık canım...

Adsız dedi ki...
8 Aralık 2009 21:56

Teyzecim bunlar çok güzel olmuş!(özge)

Adsız dedi ki...
8 Aralık 2009 22:00

Ece Özge çok sevdi :) ( Ece)

paşakızı mutfakta dedi ki...
18 Aralık 2009 10:06

Canım harika harika başka hiçbişey demiyorum..Ellerine sağlık canım..

Yorum Gönder