YOĞURT TATLISI


Kurban Bayramı'nda kuzenim Çiğdem'in yaptığı bu tatlı o kadar lezzetli ve hafifti ki hemen tarifini alıp "mutlaka yapılacaklar" listeme ekledim. Ancak bu aralar mutfağa girip öyle her canım istediğinde kek-tatlı yapamıyorum maalesef.. Ben yapana kadar beklesin istemedim ve geçen hafta hem eğlenerek hem ağlayarak gelin ettiğimiz, kalbiyle, yüzüyle güzeller güzeli küçük kardeşimin tarifiyle yayınlamak istiyorum bu leziz tatlıyı...

Malzemeler:
5 yumurta
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı yoğurt
4 1/2 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi

Şerbeti için:
4 su bardağı su
4 su bardağı şeker
4-5 damla limon suyu

Yapılışı:
İlk olarak şerbeti hazırlayın ki tatlınız pişene kadar soğusun. Bunun için şeker ve suyu bir tencereye alın, şeker eriyinceye kadar karıştırın ve kaynamaya bırakın. Kaynamaya başladıktan 10 dakika sonra limon suyu ekleyin ve 1-2 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın.

Kek kısmı için yumurtalarla şekeri iyice çırpın, köpük köpük olsun.  Yoğurdu ekleyip karıştırın ve sonra un, kabartma tozu, vanilya ve limon kabuğu rendesini ilave ederek homojenize bir karışım elde edene kadar biraz daha karıştırın.Hazırladığınız karışımı dikdörtgen borcama boşaltın ve önceden 180 derecede ısıttığınız fırınınızda üzeri kızarana kadar pişirin.

Pişen tatlınızı 5 dakika kadar bekletin ki ilk sıcaklığı çıksın ve ılık-soğuk olan şerbetinizi üzerine dökün.

Afiyet olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder